English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

7/9/13

Η συνομιλία μετά την τραγωδία του εκτροχιασμού τρένου στην Ισπανία

Στο φως της δημοσιότητας έφεραν τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης μία ηχογραφημένη συνομιλία ανάμεσα στον οδηγό του μοιραίου τρένου που εκτροχιάστηκε κοντά στο Σαντιάγο δε Κομποστέλα της βόρειας Ισπανίας, κοστίζοντας τη ζωή 79 ατόμων, και κάποιο συνάδελφό του. Ο Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρθόν πραγματοποίησε την κλήση λίγα λεπτά μετά το ατύχημα για να ενεργοποιηθεί το πρωτόκολλο έκτακτης ανάγκης.

Ο οδηγός λέει χαρακτηριστικά στο τηλεφώνημα ότι αποσπάστηκε η προσοχή του με αποτέλεσμα το τρένο να κινείται με 190 χιλιόμετρα την ώρα, αντί των προβλεπόμενων 80 χιλιομέτρων, παραδεχόμενος την ευθύνη για το δυστύχημα. «Πρέπει να υπάρχουν πολλοί τραυματίες, το τρένο έχει ανατραπεί, δεν μπορώ να βγω από την καμπίνα», ακούγεται να ενημερώνει τον συνάδελφό του στον κεντρικό σταθμό της Μαδρίτης. «Είχα αναφέρει στην ασφάλεια ότι αυτή η στροφή είναι επικίνδυνη, ότι μία μέρα κάτι τέτοιο θα συνέβαινε», σχολιάζει ο Γκαρθόν στο τηλεφώνημα. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας ακούγεται να επαναλαμβάνει τη φράση «καημένοι επιβάτες», αφού είχε πει ότι «ήλπιζε να μην πέθανε κανείς».
Οι δικαστικές αρχές έχουν σχολιάσει ότι το τρένο κινούνταν με 192 χιλιόμετρα τη στιγμή που εισήλθε στη στροφή. Επίσης, προχώρησαν στην εξέταση του «μαύρου κουτιού» του τρένου, ώστε να διαπιστωθούν τα πραγματικά αίτια του ατυχήματος. Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τον μηχανισμό που αποκαλείται το «χέρι του νεκρού» να είχε ενεργοποιηθεί τουλάχιστον 25 λεπτά πριν από το ατύχημα όχι μία, αλλά δύο φορές. Ο εν λόγω μηχανισμός ενεργοποιείται όταν ο οδηγός δεν έχει χειριστεί τα όργανα ελέγχου για διάστημα 30 δευτερολέπτων, σε περίπτωση που ο ίδιος δεν είναι σε θέση να ελέγξει το τρένο.
Ο δικαστής Λουίς Αλάεζ έχει προσάψει στον οδηγό 79 κατηγορίες ανθρωποκτονίας και αρκετές ακόμα για σωματική βλάβη λόγω επαγγελματικής αμέλειας. Ο Γκαρθόν δεν έχει προφυλακισθεί, αλλά βρίσκεται υπό επιτήρηση. Επίσης, τα μέσα ενημέρωση έχουν μεταδώσει ηχητικά αποσπάσματα από την προδικαστική ανάκριση, κατά την οποία ο οδηγός καταθέτει ότι είχε λάβει τηλεφώνημα από τον εισπράκτορα του τρένου λίγες στιγμές πριν από το ατύχημα και συζητούσαν για το σε ποια πλατφόρμα θα στάθμευαν. Σύμφωνα με τον Γκαρθόν, η συνομιλία απέσπασε την προσοχή του με αποτέλεσμα να μην αντιληφθεί σε ποιο σημείο ακριβώς της διαδρομής βρισκόταν. Τη στιγμή που προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τα φρένα ήταν ήδη πολύ αργά, όπως είπε ο ίδιος. Τα συνολικά οκτώ βαγόνια του τρένου ξέφυγαν από τις ράγες και συγκρούστηκαν σε έναν τοίχο από τσιμέντο. Περίπου 170 άτομα τραυματίστηκαν. Το ατύχημα αυτό αποτελεί μία από τις τραγικότερες σιδηροδρομικές καταστροφές που έχει βιώσει η Ισπανία στην ιστορία της. Η έρευνα για την κατανόηση των συνθηκών του ατυχήματος έχει λάβει υπόψη της το γεγονός ότι δεν υπήρχε προσαρμοσμένο το απαιτούμενο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στη στροφή. Πλέον ο μηχανισμός ασφαλείας έχει τοποθετηθεί στο σημείο όπου εκτροχιάστηκε το τρένο.
Πηγή: BBC

No hay comentarios:

Publicar un comentario